Zajęcia muzyczne

Prowadząca zajęcia –Renata Klimecka, nauczyciel muzyki

22 kwietnia br. w Międzynarodowym Domu Kultury w Międzyzdrojach odbył  się Powiatowy Przegląd Piosenki Dziecięcej. W konkursie wzięło udział 13 solistów i kilka zespołów. Reprezentowali domy kultury i szkoły z: Wolina, Międzyzdrojów, Świnoujścia, Kamienia Pomorskiego i Dziwnowa. Wszyscy uczestnicy prezentowali bardzo wysoki poziom.                               20170423_220914 (1) W kategorii 10 – 12 lat zwyciężyła uczennica naszej szkoły Olimpia Emeschajmer  (klasa IVb), która będzie reprezentowała powiat kamieński w Wojewódzkim Przeglądzie Piosenki Dziecięcej w Szczecinie.

Olimpii gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

Opiekun wokalny – Renata Klimecka

PRZYKŁADOWY  SCENARIUSZ  ZAJĘĆ  KOŁA WOKALNEGO W  KLASACH   IV – VI SZKOŁY  PODSTAWOWEJ

  1.   Wprowadzenie do zajęć, ćwiczenia emisyjne i rozwijające skalę głosową

( przykłady ćwiczeń usprawniających aparat mowy ) np.:

– śpiewanie rymowanek z zastosowaniem różnych rodzajów artykulacji oraz dynamiki np. Stara baba bajkę plecie. Bajka stara, baba też.

– „łamijęzyki”, czyli wprawki na dobrą dykcję,

– śpiew w kanonie,

– ćwiczenia na jeden głos i dwa głosy,

– zabawy usprawniające język i wargi ( dmuchanie piórek, szybki wdech i wydech – rżenie konia, wysunięcie warg do przodu głoska „u” rysowanie w powietrzu jak największych kółek.

   2. Rozwijanie twórczej aktywności muzycznej uczniów

– improwizacja muzyki do tekstu,

– improwizowanie melodii wesołej lub smutnej,

– improwizacja melodii mormorando lub na samogłoskach i sylabach.

       3. Wspólny śpiew

– praca z tekstem nad poprawnością związaną z dykcją,

– ćwiczenia intonacyjne

– zabawy związane opanowaniem umiejętności poprawnego śpiewania poprzez

wyznaczenie ról solowych, stwarzanie możliwości własnej interpretacji śpiewanych

piosenek,

– szukanie pomysłów na ciekawe aranżacje, śpiew w dwugłosie,

– utrwaleniem poznanych piosenek jest tworzenie akompaniamentu na instrumentach

perkusyjnych oraz flażoletach i dzwonkach chromatycznych w oparciu o własną

aktywność muzyczną lub przygotowaną przez nauczyciela partyturę.

W swojej pracy duży nacisk kładę na aktywność muzyczną uczniów. Zadania twórcze mają wpływ na rozwój dziecka: wyzwalają inwencję i uczą samodzielności myślenia, rozwijają słuch wewnętrzny, wpływają na wzrost samooceny, uaktywniają dzieci nieśmiałe i bierne. Zadania twórcze polegają głównie na improwizacji wokalnej , instrumentalnej i ruchowej.

 

13 kwietnia 2013 r. 

Powiatowy Przegląd Piosenki Dziecięcej i Estradowej

Pragniemy pogratulować naszej uczennicy która zajęła II miejsce w tym konkursie.

ESTERA DONART

Oto jak zaprezentowała się na konkursie.

Estera <<– POBIERZ